Heldag i New York

Idag var jag helt ledig från allt som räknas som jobb här borta, då tog jag mig friheten till att göra något mycket sköj. Vid 11 tiden skulle jag ta tåget till New York city för att träffa Richard som skulle förbli min personliga guide under hela dagen!
Vid 10-tiden när jag gick upp fick jag ett sms från Harpa som inbjöd mig till en frukost på dunkin´donuts, kan man ju inte tacka nej till... Tog för en gångs skull en nyttig morgontoast med ägg och sallad, och en chai tee! (och nej jag har inte lärt mig att dricka kaffe än) Harpa tog även hon en toast och vi delade även på en liten påse med sausagepancakes, låter inte så värst gott va? det var det inte heller.. fast de var väl helt ok. Efter frukost gjorde vi lite ärenden och hon skjutsade mig till tåget!
.
Efter en seg tågresa mötte Richard mig på stationen och experten som han e på storstaden förblev han min personliga guide i New York. Jag har hört talande väggar inne på Grand central, ätit en efterlängtad kanelbulle inne i svenska kyrkan, där jag även förväntar mig att se Richard som stjärngosse när lucia närmar sig! Jag har gått igenom central park ( lite begränsat dock eftersom det hölls ett stort maraton där idag och det var knökat med folk plus avstängda vägar), Kollat in den stora apple affären under jorden, sett chinatown och mycket mer.
Måste ju också lägga till att jag har sett en kändis idag, Vi skulle gå in i Nintendo worldstore och testa de olika spelen när en av uppfinnarna är inne i affären. Dock vet jag inte hans namn och det var svårt att hitta honom bland alla dessa japanska nintendouppfinnare, men han va ju känd och det var skit mycket folk runt honom?
.
Ni ska även veta hur underbar stad New York är. De har redan börjat ta fram isrinkar där folk kan gå och åka skridskor och det är så mycket folk överallt. Vi kollade in Bryant park där de har alla dessa fashion shows under somrarna, just nu finns det massa småstånd där och en stor isrink fylld med åkare i alla åldrar! Nästa gång jag åker in ska jag ta mig tid att hyra ett par skridskor och ta mig en liten sväng på isen, minns ju fortfarande hur man gör tuppen och köttbullen sedan skridskoskolan! Är säker på att Jenny Malin och Harpa är på också!
.
Efter en lärofylld dag mötte jag och Richard upp med Malin som hade lämnat av sin familj på flygplatsen i New York och vi tog oss en vandring genom Chinatown, väldigt väldigt väldigt mycket asiater! kändes som man var i Kina på riktigt, alla dessa svart-gula skyltar med Kinabokstäver och ljus. Många människor som bor i detta område kan inte ens engelska, och de behöver inte ens kunna engelska när de bor i den delen. Sjukt med så himla många kulturer i samma stad! Alla kulturer har sitt eget område.
.
Efter detta fick jag och Malin bege oss hem till lilla Westport igen och Richard tack för en riktigt rolig dag!!
När vi kom hem begav vi oss till Jennys lada där vi kröp ner i soffan och kollade på film och åt alldeles för mycket godis. MEn jag gillart :)
.
Lite bilder från dagen

Kommentarer
Postat av: mammi

åh vad häftigt, önskar att jag varit där.

2010-11-08 @ 23:56:15
Postat av: MALIN sa jag ju för FAN

Lätt att vi är på skridskor!!!!!!!

2010-11-09 @ 03:13:32
Postat av: Kusinen frida

Jag gillart också! Låter som du har det toppen.. pussss

2010-11-09 @ 23:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0