Vilket bra liv man kan leva!

Oj nu var det ett tag sedan jag uppdatera men jag har ju inte riktigt fått in detta som rutin att skriva här men jag gör mitt bästa! Idag måste jag säga har varit en fruktansvärt bra dag så jag bara vill krama alla jag träffar.
.
Men kan ju berätta lite om vad so har hänt i veckan, har jobbat alla dagar utom torsdag och jag och ungarna har gjort massa roliga saker, Jonathan hade bake sell-day tisdag och onsdag så jag har haft fullt upp med att baka kanelbullar. till en början var det mycket svårt eftersom måtten är ju så jäkla olika här och man måste sitta med en miniräknare ( eller som mig räkna i huvudet ;)) och kolla så man har alla mått rätt. För det andra så finns det ju inga ingredienser här, som tex jäst? ni vet sånna kubjäster som man mjölar ihop innan man bakar! fick åka till affär till affär och leta efter den jäkla jästen, margarin har de inte heller utan dom har ju baa massa mina förpackningar av smör.. MEN jag löste det tillslut!
.
Bakade som sagt hela måndagen och det var så skönt att ha fått det gjort när vi gick och lade oss på kvällen, tisdagsmorgonen såg ut som vanligt och jag körde Ben till skolan vid 9 och gjorde det stora misstaget att lämna mina bullar i en plastpåse på köksbordet, när jag kom hem en halvtimme efter hade hunden ätit upp ALLA mina kanelbullar............ så..... jag fick ägna halva tisdagen till att baka nya!! är rätt trött på kanelbullar nu måste jag säga. Givetvis hjälpte ungarna mig men det är ju en hel del jobb. Bake sellen blev mycket lyckad och enligt mina kontakter (en av jonathans kompis mamma) var Jonathans kanelbullar de bästa på hela bake sellen. då blir man stolt :)
.
Veckodagarna gick fort och Ben har bland annat börjat ta bild lektioner, vi var där i fredags och han tyckte det va så kul!
.
Fredag kväll kom och Jag Jenny och Harpa träffades och mig och förberedde oss inför kvälla!
-----> The Loft!
Ska kanske inte gå in så mycket på detaljer men vi hade det mycket roligt! Jenny slaggade hos mig och lördag kl 8:45 for vi iväg till New Heaven som är 45 minuter härifrån där bla.a IKEA och Yale university ligger! Där skulle vi gå en rundtur men min organisation Au pair in America på Yale och sedan åka för att se när Yale möter Preinceton i Amerikans fotboll
Yale! vi aaaascool skola, förstår att det är svindyrt att gå där. Innan det blir kallt ska vi åka till skolgården och ha picknick där när alla elver går runt til sina klasser! kul att se :)
Rundturen som alla andra au pairer var på var ganska tråkig och självklart tog vi det snabba beslutet att lämna gruppen och kolla ensamma. Det var ju inte så smart eftersom vi skulle åka till en fotbollsmatch som vi inte hade någon aning om var den befann sig! Kan ju säga att istället för att ta en kaffe på starbucks körde vi runt som dårar efter denhär fotbolls-arenan. Stressade upp oss lite extra och vi hamnade i trubbel med en viss cyklist som vi var nära att köra på. haha Meagen som körde slängde ifrån sig ganska mycket roliga ord!! I slutändan fick vi ta hjälp av polisen till att hitta arenan!
.
Jag måste nämna för er att sport i detta land e så jäkla coolt. så många människor är delaktiga, folk tar dit sina husvagnar och bilar tillmmatcherna och festar som tokar innan det är en fotbollsmatch! Kan ni tänka er alla Yale elever barbequa och festa på parkeringen utanför arenan!
Yale vann matchen och vi gick ner på planen efter matchen för att ta en närmare titt på spelarna! När vi var färdiga med det tog vi bilen till IKEA och åt svenk köttbullelunch! MMMmmmm.. vilken bra dag
Började jobba kl 7pm idag och pojkarna e i säng, därför jag haft tid till att skriva detta låååånga inlägget!
enjoy :)

Kommentarer
Postat av: anna

kajsis anna saknar dig väldigt mkt nu!!! hoppas du kikar i ditt album jätte ofta och kommer ihåg mig :) hihi! får försöka skypa snart också, typ imn kväll elr ngt, känner för att lipa lite haha :') älskar dig majsen <3

2010-11-14 @ 16:11:04
Postat av: Oskar

Köttigt inlägg! Bullarna såg fantastiska ut! Förstår att de blev succe. På vilket sätt var Yale fräckt? Och vad är det för slags universitet? Sugen på att gå där själv kanske?

2010-11-14 @ 20:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0