columbus day!

Idag var alla barn i Usa lediga från skolan eftersom det är Columbus day, man firar denna dag fö att 1492 landssteg Christoffer Columbus Amerikat!
Jag fick sova ända fram till kl 11 idag om jag ville och självklart tog jag chansen till att vila ut, haha idag i bilen fick jag ett till utlåtande av Benjamin och Jonathan, vi pratade om att dagarna blir kortare och de utbrast, -kajsa are you gonna sleep even loooonger than you use to?. haha Rhodie började förklara att jag var en teenager och behöver sova länge. Kanske börde försöka sova mindre i framtiden, Men jetlagen satte sina spår, gäspar fortfarande konstant hela tiden.
När jag va ensam med Benjamin och Jonathan gick vi över till grannarna och lekte lite, de hade en hund som va samma som Tamimi, den till och med nuffade som henne ibland och rullade sig på marken. Blev en aningen tårögd och tänkte på min lilla snuffa hemma i Sverige, hoppas hon saknar mig med!
Det sjuka är att jag bara har varit i staterna i två veckor idag? det känns som jag har varit här hur länge som helst, jag och min värdmamma pratade om det idag och det känns som jag har varit här så himla mkt längre, allt går verkligen som smort.
Idag börjar paradise hotell och det blir ju till ett måste att följa skiten på internet!! men fick nyss reda på att man måste betala för att se det?? 50 kr i månaden?? dom måste skämta.. ska faktiskt försöka skaffa ett premium så jag kan se det.. haha nördigt men Smalville  ingår också i detta och massa mer saker så det kanske e värt det ;) haha
Nu ska jag ner och äta med min värdfamilj, lemonchicken och majskolvar! mummie, det ska bli gott.
Vet att jag e ganska värdelös på att uppdatera men ska skärpa mig, kommer med nya nyheter snart :)
Idag började vi halloween pynta by the way, så himla mycket seriösare här! det är roligt faktiskt :)
Hejdå! saknar er där hemma

Kommentarer
Postat av: Oskar

Låter störtmysigt som vanligt kajsa. Saknar också snuffen lite, men det är ok. 1492 är inte så länge sedan. Universitet här i Uppsala grundades faktiskt 1477. Alltså innan Columbus landsteg. En kort anekdot om 1400-talet.

Kram, saknar dig

2010-10-12 @ 22:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0