en liten tur till New york


Idag kl 5pm blev det en tripp till New york city! VILKEN TRIPP! och vilken underbar stad jag har kommit till. Vi började vår tur med att åka upp i Top Of The Rock vilket är en väääldigt hög byggnad och som man får utsikt över nästan hela staden när man åker upp i. Vi stod där uppe på 67 våningen och klickade med våra kameror stup i kvarten (tog bl.a kortet där uppe) Nu förstår jag ju vad som menas med "staden som aldrig sover" Det var riktigt vackert!
Vi besökte även central park, ett ställe där man kan se frihetsgudinnan, wall street, time square och tillslutet det som finns kvar av world trade center. De har redan börjat bygga upp allt detta igen och de kommer bl.a bygga en skyskrapa som blir större än vad de både world trade center byggnaderna var.
Ni som gillar sex and the city måste jag ju berätta att vi åkte både förbi byggnaden där carrie bodde under alla säsonger samt att vi åkte förbi den stora fontänen där Carrie och Aidan gjorde slut i den sista säsongen eller vad det nu var, ni som kan får rätta mig om jag har fel :) Den serienörd jag är tyckte jag detta var myyyycket coolt!
Jag måste säga att jag är helt farcinerad av denna staden, jag och Julia gick runt med öppna munnar och kameran i högsta hugg ungefär hela tiden. Time square är ju rena drömstället, en gata fullproppad med folk och affärer och ställen som man känner igen från tvserier och filmer!
För dig syrran kan jag ju berätta att jag åkte förbi huset där prodject runway håller till, tänkte ganska snabbt på dig när han berättade detta! som du kollat på denna serien när jag velat se på smallville!
What a night!
Imorgon kommer min värdfamilj och hämtar mig! Det ska bli väldigt kul att få se hur mitt liv kommer bli under det närmaste året!
hajdå! take care

Kommentarer
Postat av: Oskar

GUd var mysigt det låter! Själv hade jag min första mössdag igår. Idag skall jag plugga Stokastik, superkult!

Hoppas värdfamiljen är lika trevlig som dom verkade på skype.

Snakkes snart på skype!

2010-09-30 @ 09:27:17
Postat av: mammi

Jag fick nästan hjärtklappning. Känner mig riktigt avensjuk. Kram

2010-09-30 @ 11:57:00
Postat av: jossankossan

Ååååh vad underbart det låger. Jag är riktigt avundsjuk på er... Och det där med sex and the city är ju helt underbart :D Jag vill komma dit!

2010-10-01 @ 20:37:44
Postat av: Amanda

Guuuuuuud va kul ni verkar ha det!!!!! Tänker på er hela tiden!

2010-10-01 @ 23:18:11
Postat av: Tantlilla

JAG BLIR GALEN PÅ BILDERNA!!!

2010-10-02 @ 18:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0