Två härliga dagar i väntan på Ambassaden

Igår, söndag vid 7-tiden anledde jag till Uppsala och Oskars, min käre brors studentlägenhet. Har inte träffat honom sedan sommaren tog slut och det är alltid lika kul att träffa min bästebror! Som tur är kommer han hem till Uddevalla nästa helg så kommer inte behöva ta det seriösa "hej då snacket" med honom förens nästa vecka. pjuh, det kommer antagligen bli väldigt jobbigt.. 

Dagen har varit riktigt rolig, idag har min mor, far och jag utforskat hela Uppsala, måste säga att denna staden är så sjukt mysig. Detta är ju en såpass gammal studentstad och många ställen som caféer (kondisar) osv är kvar i samma skick som för 100 år sedan, det finns så mycket historia runt denna staden! Efter en hel dag här har jag nästan bestämt mig för att jag också vill komma hit och plugga en vacker dag! Det är studenter överallt och att vara student här verkar grymt roligt!

Imorgon kl 09:30 ska jag befinna mig utanför amerikanska ambassaden i Stockholm. Hoppas innerligt att jag har med mig alla viktiga papper hit!! Men det tror jag allt att jag ska ha, satt hemma i förrgår och sorterade allt i minsta detalj så att jag verkligen inte ska glömma något. Kan uppdatera senare hur allt har gått! Nu ska vi bege oss ut mot Uppsala stad igen och gå på restaurang, trevligt! Mamma och pappa har varit på denna restaurang en gång förut och ikväll ska va tydligen bara beställa in alla förrätter? Men det ska bli gott!

Igår fyllde min minsta pojke i min familj 5 år! Hoppas han hade en underbar födelsedag igår och idag ska de ha ett litet kalas with some cake! Jag fyllde år för några veckor sedan jag också och vi ska fira våra födelsedagar tillsammans när jag har kommit över. Längtar efter att få träffa familjen!

Ha en himla bra dag!
/Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0