Washington

Vi åkte alltså på frdagkväll, efter en 6 timmars bussresa anlände vi på lördag morgon i huvudstaden. Vi begav oss till hotellet för att ta en liten 2 timmars-nap så att vi skulle orka med resten av dagens shopping i Gorgetown.
Det blev ju som sagt en del shopping och jag vet inte riktigt om jag vill kolla på hur mycket pengar jag har kvar efter denna resan. hur Harpa fick hem alla sina kläder i bara två väskor är ett stort mysterium. Vi köpte allt från tröjor, byxor, jackor och minnesgrejer.
.
Lördag kväll firade vi i hemlighet Harpas 21 års dag som är den 3 mars, som ni säkert förstår så befinner hon sig på Island då så vi fick slå till med ett kalas innan och vad är då inte bättre än huvudstaden i USA?
Jag, Jenny och Malin tog i smyg med oss korta shorts, collegetröja och uggs som vi alla skulle ha på oss, det är så som alla ungdomar går klädda här i USA förstår ni. Vi hade till och med en toffs på sned. Till kvällsmat hade vi peanutbutter mnms, goldfish, peanutbuttercups, pretzels och massa andra typiskt amerikanska grejer.
Svinroligt hade vi och vi avslutade kvällen med Washingtons uteliv
.
Söndag skulle bli våran turistdag, då skulle vi se det som vi faktiskt kom till Washington för att se.
Vi såg vita huset, Lincoln Mounment och Washinton memorial vilket var riktigt coolt.
Om ni har sett Forest Gump kommer ni nog ihåg scenen då Forest pratar inför en jätte publik om kriget i Vietnam och alla microfoner och högtalarkablar dras ut så att publiken inte hör ngt. Precis när han har pratat fördigt så funkar kablarna igen och det hända man får höra är: "and thats all I had to say about that..."
I allafall så var det precis där som jag var och poolen som "Jenny" hoppar i efter talet är sjukt stor! Vita huset var ochså grymt coolt att se och vi hoppades på att få se en glimt av Obama, hände dock inte..
.
Resten av resan spenderade vi på stan, mat och bara plojja runt.
Roligare helgresa kan man inte ha, men jag hade ju bästa sällskapet också.
Gud vad vi är bra!
Washington was legen...wait for it...daaary
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0