Lördag

Har nyss lagt ungarna. Blev att vi kollade på Harry Potter 2 innan läggdags idag och jag måste erkänna att den är faktiskt för läskig för en 5 åring att se. Även för en 7 åring som Jonathan. Men de klarade sig bra, det enda vi fick göra var att spola förbi när Harry och Ron möter Aragog den jättestora spindeln och i slutet när han slåss mot den jättestora ormen. Spindlarna tyckte dock även jag var läskiga så det var ju inte så konstigt. Sitter och håller tummarna för att de inte får mardrömmar. Sa det flera gånger när jag lade dem att allt bara var påhittat och så stora spindlar finns inte på riktigt. Ja de är ju ganska tuffa så det ska nog gå bra. Idag hittade vi vårens första mask på infarten och honom studerade vi noga, hur han hade två ansikten och två rumpor. Aldrig har jag sett tre pojkar varit så intresserade när en mask bajsar, haha det har varit en mysig dag.
.
Var ledig mellan 12 och halv 6 och då åkte jag och Malin till Trumbull Mall, Hela byggnaden har ju blivit ombyggd och allt är så stort. Självklart gick vi vilse på parkeringen när vi skulle åka hem. När man ska parkera vid ett Mall ska man aldrig göra det utanför Macys, för att affären är ju halva Mallet. Världens största affär asså. Malin köpte sig en midsommarklänning och jag letade shorts, som vanligt. Måste nog ha ett 20 par nu..
.
Kom även på att jag ej berättat om Silver Bay förra helger. Underbar helg med kära Malin Ekström. Vi tog alltså en 5 timmars roadtrip dit förra fredagen efter allt jobb. Kom dit klockan 23 och självklart hade alla möten och inskrivningar redan varit då så vi fick ta de kurserna som fanns kvar att ta. Silver bay är alltså en skola för au pairer som man kan åka iväg hela helger att ta. Väldigt rolga kurser ochbara hrejen av att åka iväg är faktiskt jättekul. Hur jag och Malin tog oss dit är ju ett mysterium, vi brukar alltid ha Jenny som planerar alla resor för oss men inte den här gången. Tack gud för gpser!
.
Under helgen lärde vi oss hur man gör glass, fake apelsiner med jello, politik i USA och drama. Vi började också att videoblogga vilket resulterade mycket skratt. Go helg med goa malin :)
Nu kom Jenny och Kajsa och nu ska vi se på fjorton suger.
Tack och hej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0